
Elever vid teknikprogrammet, inriktning design och produktutveckling åk 2 vid Thorildsplan Gymnasium utforskar design och designerns roll i samhället. De fick i uppgift att skapa ett prydnadsföremål utifrån produkter de hittat i någon av Myrornas butiker. Här är några av resultaten.
Varför omger vi oss med prydnadssaker – affektion eller status? Vad är fint och vad är fult?
Prydnadsföremål är ofta detaljerna i ett rum som berättar om dig, om vad du tänker på eller tycker om. De är tingen i ditt rum som speglar din personlighet och kan ses som en representation av dig.
Förgyll din eller en väns vardag med prydnadsföremål och accessoarer som bidrar till rummets helhet. Matcha efter färg, form eller material. Vi har en variation av olika prydnadsföremål i olika stilar som passar lika bra som present till dig själv eller någon du tycker om. Ett exklusivt prydnadsföremål följer ofta med vidare till nya hem och hyllor och de riktigt omtyckta kan gå genom flera generationer, från dop till grop.
REmake Prydnadssak
Uppgift:
Skapa en Remake prydnadssak utifrån “fynd på Myrorna” som du ska ge bort som personlig present till någon du tycker om eller dig själv. Din REmake prydnadssak får max vara 30 x 30 x 30 cm.
Till Farsan, för att han är bäst
Från Edith
Min storasyster, för att hon gillar pastellefärger!
Johanna Hultmar
Till Mamma för att hon gillar lyxa till det
Från Julia
Till min mor, en person som lyser upp
Från Oscar
Till den medvetna
Från Mårten
Hey Look och Outer Orbit
Till mamma & pappa
Från John
Till min syster
Från mig (Patryk)/tomten.
Till min kära syster
Andrea
Till Ville min klasskompis
Från Thomas
Till min mormor
Från Ithika
Till min polare
från Markus
Till pappa
från Ville
Thorildsplans gymnasium.
Ett hållbarhets projekt i ämnet Design 2.
Av elever på Teknik programmet, Design och produktutveckling i åk 2.
Thorildsplans gymnasium
Skolan för framtidens samhällsbyggare.
Skolan har ett brett utbud av program och utbildningar. De har alla en sak gemensamt och de kommer alla vara med och bygga och forma framtidens samhälle.