Frågor & svar – webbshoppen

Välkommen att besöka vårt onlineparadis för klimatsmart shopping! I vår webbshop kan du handla personligt och hållbart, vart du än befinner dig i landet. Här besvarar vi de vanligaste frågorna som våra kunder ställer:

Hur kommer jag i kontakt med webbshoppen?

Vi har endast kundservice via mail. Du är varmt välkommen att skriva till tradera@myrorna.se om du har några frågor. Vi återkommer till dig så fort vi kan under vardagar.

Vart hittar jag Myrornas webbshop?

Klicka på fliken ”Webbshop” så hittar du alla våra varor som finns till försäljning just nu. När du klickar på ett objekt förflyttas du till Tradera som är vår utmärkta samarbetspartner.

Går överskottet fortfarande till Frälsningsarmén?

Som vanligt går överskottet av vår försäljning till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Men det gäller bara om det är en av Myrornas produkter du köper.

Hur köper jag en vara?

På Tradera är det du som avgör priset! Majoriteten av våra auktioner startar på 1 kr, sedan gäller det att lägga det högsta budet innan annonsen går ut.

Hur betalar jag varan?

Grattis till vinsten! All betalning sker via Klarna på Tradera, senast tre arbetsdagar efter avslutad auktion.

Hur går frakten till?

Så fort vi ser din betalning packar vi din vara och skickar den inom fyra arbetsdagar via Schenker för 59 kr. Vi samfraktar gärna upp till sex varor vars auktioner avslutas samma dag, invänta vårt bekräftelsemail innan du betalar.

Erbjuder ni avhämtning?

Webbshoppen håller på att flyttas, så tyvärr erbjuder vi inte avhämtning i dagsläget.

Kan jag returnera en vara?

Inom 14 dagar går det bra att returnera varor du köpt från webbshopen. Återanvänd gärna kartongen/påsen som produkten kom i, bifoga en lapp med ditt fullständiga namn samt Tradera-alias. Du ansvarar för att returen emballeras väl. Lämna in paketet till ditt närmaste ombud, du står för returkostnaden. Vi hämtar inte ut rekommenderade paket. När vi emottagit din retur återbetalar vi dig via Klarna.

Skicka returen till:

Myrorna Webbshop
Kolargatan 2
115 42, Stockholm

Hur går jag tillväga om jag vill reklamera en vara?

Maila tradera@myrorna.se vid eventuell reklamation. Bifoga bilder och en beskrivning av reklamationsskälet så hjälper vi dig vidare.

Lycka till med din klimatsmarta shopping!